menu

Joomla jako platforma firmowej strony www

W roku 2005, podczas gdy jeszcze frazy "Joomla Radom" próżno było szukać w Google, rozpoczynaliśmy pracę na tym systemie zarządzania treścią wydzielającym się dopiero co z Mambo. Joomla więc towarzyszy nam od kilkunastu lat.

Joomla jako platforma firmowej strony www

Dedykowane systemy zarządzania treścią oraz rozwiązania autorskie, które nadal są przez nas wdrażane nie zostaną nigdy wyparte przez rozwiązania tylko i wyłącznie opensourcowe ze względu na zróżnicowane i nietypowe zapotrzebowania rynku. Jednak zdecydowana większość stron internetowych oparta jest o zbliżony i uniwersalny schemat funkcjonalny, co pozwoliło na napisanie elastycznego, stałego rdzenia stanowiącego silnik strony www.

Między innymi jednym z takich silników usprawniających naszą pracę jest CMS Joomla. Nie ujmując równorzędnym systemom, Joomla ze względu na swoją historię oraz korzenie w macierzystym Mambo jest jednym z najstarszych systemów zarządzania treścią, obecnie stanowi około 7% rynku wszystkich stron internetowych wykorzystujących dowolny, dający się zidentyfikować system CMS (W3tech 2018).

Zaletami powyższego systemu zarządzania treścią między innymi są:

  • Neutralna popularność. Joomla nie jest na tyle spopularyzowana by stać się potencjalną ofiarą zmasowanych i nagminnych ataków oraz włamań (tak, opensourcowe systemy proporcjonalnie do ich popularności są bardziej podatne na włamania), przy czym znalezienie specjalisty od tego systemu na rynku nie stanowi większego problemu.
  • Skalowalność i elastyczność. Każdą instalację możemy dowolnie zminimalizować o ilość aktywnych i funkcjonujących w konkretnym przypadku rozszerzeń oraz w sposób umiejętny zoptymalizować skrypt, co pozwala na uzyskanie doskonałej wydajności nawet po wdrożeniu stosunkowo rozbudowanego szablonu.
  • Indywidualizacja. Każdą instalację możemy rozbudować o oryginalne, zmodyfikowane lub autorskie rozszerzenia pisane docelowo pod specyfikę zlecenia, nie istnieją ograniczenia narzucające schemat działania poza czasem oraz kosztami realizacji.

Mit profesjonalnych szablonów stron www

Sprzedaż szablonów, templatek na opensourcowe systemy zarządzania treścią, niezależnie od docelowego systemu kieruje się najprostszą zasadą rynkową – mają za zadanie wyglądać na tyle efektywnie, by maksymalnie zoptymalizować poziom sprzedaży. Zasada ta dotyczy każdego produktu na sklepowych półkach, niezależnie jaką grupę produktową reprezentuje, jest to z marketingowego punktu widzenia zjawisko zrozumiałe i wolnorynkowo rozsądne. Problem zaczyna się, gdy nabywca nie jest w stanie dość rzetelnie zweryfikować zawartości/składu produktu.

Nigdy nie pracowaliśmy na takowych i nie polecamy / nakłaniamy do nabywania templatek pod systemy CMS, co nie oznacza wcale, że odradzamy i twierdzimy, iż nie trafimy na rzetelnie przygotowany szablon, który poza wizualnymi walorami będzie równie funkcjonalny i nie zaskoczy nas negatywnie w ciągu wielomiesięcznej z nim pracy.

Niestety w praktyce zdecydowana większość wymaga poprawy tuż po zakupie lub dostosowywania poszczególnych składowych, a często modyfikacja lub zastosowanie rozwiązań, których autor nie przewidział pociąga za sobą niepotrzebne nakłady wielogodzinnej pracy. Niekiedy zdarza się również wymiana części modułów/wtyczek lub zastępowanie ich dopisywanymi indywidualnie wskutek ich wadliwości uniemożliwiającej korzystanie z nich w warunkach produkcyjnych.

W związku z tym nie podejmujemy się przeróbek i modyfikacji gotowych wzorców, a każdy szablon pisany jest przez nas od zera, głównie z powodu utrzymania pełnej kontroli nad kodem, jego zawartością, zachowaniem i oczywiście zamierzonym, przewidywalnym wyglądem. Pozwala to również na błyskawiczną reakcję i szybkie dostosowanie w przypadku wystąpienia takiego zapotrzebowania.

Administrowanie stronami internetowymi opartymi o CMS Joomla

Czy możemy nazwać się specjalistami Joomla? Na pewno odnajdujemy się doskonale w tym systemie zarządzania treścią, przez lata modyfikując, rozbudowując i współtworząc jego rozszerzenia, uodparniając na potencjalne bugi czy ataki można stwierdzić, że większość zagadnień, które mogły nas zaskoczyć w tym systemie – już zaskoczyła.

Zleć nam stałą opiekę i administrację systemem CMS Joomla

Podejmujemy współpracę w systemie abonamentowym, w trakcie którego czuwamy nad twoją stroną www w zakresie

  • bezpieczeństwa i aktualizacji rdzenia
  • aktualizacji oraz składowych witryny
  • aktualizację i zarządzanie treściami w obrębie strony
  • modyfikowanie funkcjonalności

Aktualizacja treści oraz rozszerzenia funkcjonalności strony internetowej przekazanej nam pod opiekę rozliczana jest indywidualnie, jeśli szacunkowo wychodzi poza przyjęty systemem abonamentowy zawierający umówioną z góry liczbę godzin poświęconych administracji w miesięcznym okresie rozliczeniowym.